Kundtjänst

Vi finns tillgängliga 10-18 mån-fre för att du alltid skall få svar på dina frågor. Är kontoret obemannat är telefonen alltid vidarekopplad till någon av oss. Du är också alltid välkommen till vår skeppshandel på Karlslunds marina. Ring dock först så vi har den produkt du är intresserad av på plats.

Karlslunds skeppshandel Dalarövägen 162

Tlf kontor: 08-504 700 00

Tlf skeppshandeln 08-500 333 20

För prisuppgift på övriga båttillbehör till bästa pris från dom flesta varumärken kontakta offert@marinimporten.se


Betalning

Jag har inte fått min faktura?

Fakturan skickas via e-post. Du får fakturan i din mejl i samband med att varan skickas från vårt lager. Om den inte dykt upp, eller om du vill ha en kopia kan du ringa Klarna (som sköter våra fakturor och delbetalningar) på 08 – 120 120 00.

Är det verkligen säkert att betala med kort?

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar i Marinimportens webbshop samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto- & kreditkorts-betalningar. Säkerheten är därför en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. Marinimporten får ALDRIG reda på några kortuppgifter. Du kan läsa mer på www.dibs.se eller ringa oss på 08-50470000.

Sparar ni mina kortuppgifter?

Nej. Då alla kortbetalningar går via DIBS (www.dibs.se) får Marinimporten aldrig ta del av dina kortuppgifter.

Vilka produkter går att köpa på avbetalning?

Det går alldeles utmärkt att köpa alla produkter på avbetalning. Vi erbjuder 3, 6, 12 eller 24 månaders avbetalning. Läs mer i kassan för fullständiga villkor och tillfälliga specialkampanjer.

Hur fungerar det här med faktura?

Samtidigt som vi skickar din order skickas en faktura via brev till din folkbokförda adress. Du har 14 dagar i kredittid. Om du i efterhand vill delbetala går det utmärkt – följ bara anvisningarna på faktura. Vi använder Klarna som fakturerings- och delbetalningstjänst.

Jag har en fråga om min faktura?

Enklast är att kontakta Klarna – som är de som sköter våra fakturor och delbetalningar – på 08 – 120 120 00 för att få hjälp med frågor som rör din faktura.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Du kan betala med kort (Visa och Mastercard) eller mot faktura utan avgift eller genom förskottsbetalning till bankgiro 693-9896 (ingen avgift). Vid fakturabetalning skickas varorna endast till din folkbokföringsadress alt. företagets adress. Betalningsvillkor och fraktvillkor anges i kundvagnen beroende på det betalningssätt du väljer.

Vad kostar frakten?

Frakt beräknas med hänsyn till sändningens vikt. En avgift tillkommer om annat leveranssätt valts än leverans till Postens ombud och räknas fram utifrån leveranssätt. I kassan framgår kostnaden tydligt för ditt köp.

Returer & reklamationer

Info om produkter från Lowrance och Simrad

Vi levererar inte Lowrance och Simrad till utlandet i dagsläget.

Jag vill göra en reklamation – hur går det till?

För att vi enklast ska behandla din reklamation ber vi dig skicka ett mail samt en bild på din vara till info@marinimporten.se så hör vi av oss.

Jag vill byta en vara jag fått, hur gör jag?

Kontakta oss via mail till info@marinimporten.se om att du vill byta varan och till vilken vara så skickar vi en returfraktsedel.

Jag har ångrat mitt köp

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Maila oss att du ångrat ditt köp så skickar vi returfraktsedel

Ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.

Du har inte ångerrätt om:
– tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke
– priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie
– varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas
– förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. med försegling avses även teknisk plombering

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös, förlorar du ångerrätten.

Jag har gjort en retur – har ni tagit emot den?

Så fort vi tagit emot och granskat din retur mailar vi dig och – förutsatt att allt är godkänt – återbetalar vi dina pengar eller krediterar din faktura. Om du inte fått något mail har vi alltså inte hanterat din retur ännu. Normal hanteringstid från att du skickat varan är 3-14 dagar. Om det gått längre tid än så är du varmt välkommen att kontakta oss.

Vart kan jag läsa era köpvillkor?

Du hittar fullständiga köpvillkor här.

Montering

Hur monterar jag en peke?

Vi har en enkel och smart guide om hur du monterar en peke som du köpt från oss.

PDF: Montera peke


Fält markerade med * är obligatoriska.

Genom att kontakta oss genom detta formulär samtycker du att vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR (Allmänna dataskyddsförordningen). Läs mer här


Om Marinimporten

Vår affärsidé är att erbjuda de bästa båttillbehören till de bästa priserna med ett bassortiment av kvalitativa peken och badplattformar. Större delen av vårt utbud är direktimporterat utan mellanhänder, vilket ger lägre priser – utan att tulla på kvaliteten! Vi som arbetar på Marinimporten har båtar och båtliv som vårt största intresse. Och vi jobbar ständigt för att hitta nya båttillbehör till ännu bättre priser! Välkommen ombord!

Marinimporten (CG Grossist AB) 556814-3316